qertsandiego.blogg.se

Bal wietrznego radia 2018
Bal wietrznego radia 2018









Cel pracy został osiągnięty poprzez modyfikację algorytmu obliczenia pozycji statku powietrznego z metody kodowej SPP.

bal wietrznego radia 2018

International GNSS Service) do podwyższenia dokładności pozycjonowania statku po-wietrznego. European Geostationary Navigation Overlay Service) oraz produktów IGS (ang. W związku z tym w pracy jako główny cel badań naukowych przyjęto opracowanie i zastosowanie algorytmu metody kodowej SPP z wykorzystaniem poprawek EGNOS (ang. Tym bardziej próba rozwiązania tego problemu, w szczególności w aspekcie pozycjonowania statku powietrznego jest innowacyjnym podejściem. Problem ten dotyczył również pozycjonowania satelitarnego GPS w nawigacji lotniczej. Do tej pory w wielu pracach naukowych prowadzonych na świecie można było zauważyć problem niskiej dokładności pozycjonowania kodowego SPP z zastosowaniem danych nawigacyjnych GPS. W pracy skupiono się na problematyce określenia dokładności pozycjonowania statku powietrznego z wykorzystaniem metody kodowej SPP (ang. Rozprawa doktorska dotyczy pozycjonowania statku powietrznego z użyciem systemu nawigacyjnego GPS (ang. Results of conducted research which served for the implementation of satellite techniques in the air transport constitute the meaning of this material. The successful completion of these projects enabled implementation 21 procedures of the RNAV GNSS final approach at Polish airports, contributing to the implementation of PBN in Poland as well as ICAO resolution A37-11.

bal wietrznego radia 2018

Thanks to cooperation, there have been compiled and fulfilled three fundamental international projects: EGNOS APV MIELEC (EGNOS Introduction in European Eastern Region - APV Mielec), HEDGE (Helicopters Deploy GNSS in Europe), SHERPA (Support ad-Hoc to Eastern Region Pre-operational in GNSS).

bal wietrznego radia 2018

Therefore in 2008 there has been launched cooperation with Polish Air Navigation Services Agency (PANSA). Acquired experience, conducted military tests and obtained results enabled to take up work scientifically - research in the environment of the civil aviation. The studies and researches provide to the Polish Air Force alternative approaches, modernize their navigation and landing systems and achieve compatibility with systems of the North Atlantic Treaty Organization (NATO) and International Civil Aviation Organization (ICAO). Since 1991 authors have introduced Satellite Navigation Equipment in Polish Air Forces. The article shows process of the implementation satellite systems in Polish aviation which contributed to accomplishment Performance-Based Navigation (PBN) concept.











Bal wietrznego radia 2018